سرخط خبرها

آخرین بازی سپاهان و فولاد در دور رفت گروهی| نبرد شبانه آسیایی

  • کد خبر: ۱۰۴۸۹۰
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
آخرین بازی سپاهان و فولاد در دور رفت گروهی| نبرد شبانه آسیایی
سپاهان و فولاد امشب آخرین بازی خود در دور رفت مرحله گروهی را برگزار می‌کنند.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ آخرین مسابقه از دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امشب و بامداد فردا برگزار می‌شود و دو نماینده کشورمان با رقبایشان رقابت می‌کنند. سپاهان که باوجود برتری در بازی قبل، با یک گل مقابل الدحیل شکست خورد، امشب باید به‌مصاف التعاون عربستان برود و فولاد خوزستان که با ارائه بازی‌های قابل‌قبول، فقط دو تساوی به دست آورده، امیدوار است آهال ترکمنستان را شکست دهد تا به اولین برد خود در این گروه برسد. دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از روز دوشنبه برای نمایندگان کشورمان شروع می‌شود. به نظر می‌رسد با توجه به نتایجی که تا اینجای کار رقم خورده، هردو نماینده کشورمان برای صعود از این مرحله کار چندان‌سختی نخواهند داشت. البته هم جواد نکونام و هم محرم نویدکیا باید اول ضعف‌هایی را که در دو بازی قبلی داشته‌اند، برطرف کنند.

سپاهان ایران - التعاون عربستان/ ساعت ۰۰:۴۵ جمعه

سپاهان و التعاون در هفته اول مسابقات بازگشت فوق‌‍‌العاده‌ای به بازی داشتند و درحالی‌که هر دو از حریفانشان یعنی پاختاکور و الدحیل عقب افتاده بودند، به بازی برگشتند. شاگردان نویدکیا با پیروزی ۳‌بر‌۱ زمین مسابقه را ترک کردند و در سوی دیگر نماینده عربستان هم با پیروزی ۲‌بر‌۱ اولین دیدارش را مقابل الدحیل پشت‌سر گذاشت.

گروه D‌مسابقات بسیار پیچیده شده است و هر چهار تیم حاضر در آن یک برد به دست آورده‌اند تا سپاهان به لطف تفاضل گل بهتر فعلا صدرنشین باشد. زردپوشان اصفهانی بعد از باخت به الدحیل قطر اکنون به‌مصاف میزبان گروه می‌روند. التعاون تیم سیزدهم لیگ پانزده‌تیمی عربستان است که به‌مصاف تیم سوم لیگ ایران می‌رود؛ با‌این‌حال این تیم عربستانی بازیکنانی مثل کاسیو برزیلی و آلو مدریان اسپانیایی دارد. خوزه گومز پرتغالی هم سرمربیگری این تیم را برعهده دارد. سپاهان اگر ایراد اساسی‌اش را برطرف کند، شکست‌دادن التعاون در خانه خودش کار غیرممکنی نیست.

ایراد اصلی تیم محرم نویدکیا فرصت‌سوزی و راحت‌گل‌خوردن است. سپاهان در لیگ برتر کشورمان هم راحت موقعیت گل‌زنی ایجاد می‌کرد؛ اما راحت‌تر این موقعیت‌ها را از دست می‌داد و از آن راحت‌تر گل می‌خورد! سپاهان باید برای صدرنشینی تلاش کند؛ زیرا فقط سه تیم از تیم‌های دوم گروه‌ها به مرحله بعدی صعود می‌کنند. پیروزی مقابل تیم التعاون می‌تواند پایان خوش دور رفت برای شاگردان نویدکیا و فوتبال باشگاهی کشورمان باشد. این بازی در سحرگاه جمعه برگزار می‌شود.

ستاره التعاون، دیدار با سپاهان را از دست داد

لئاندر تاوامبا، مهاجم کامرونی باشگاه التعاون عربستان که در پیروزی این تیم مقابل الدحیل قطر در لیگ قهرمانان آسیا برای تیمش گل‌زنی کرد، به دلیل محرومیت به دیدار با سپاهان ایران نمی‌رسد. تاوامبا، عضو تیم ملی کامرون محسوب می‌شود و چند ماه دیگر باید با این تیم در رقابت‌های جام‌جهانی قطر حضور یابد. تاوامبا در نخستین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الدحیل، در دقیقه‌۸۳ کارت زرد گرفت که این بازی با برتری ۲‌بر ۱ نماینده عربستانی همراه بود. در بازی دوم که با شکست ۱ بر ۰ التعاون مقابل پاختاکور همراه بود، این بازیکن در دقیقه‌۹۸ کارت زرد گرفت تا دیدار با سپاهان ایران را از دست بدهد.

فولاد ایران - آهال ترکمنستان/ ساعت ۲۱:۴۵

فولاد در دو بازی قبلی‌اش بدشانس بود که نتوانست به پیروزی برسد. جلوی الغرافه، شاگردان نکونام چند موقعیت گل‌زنی داشتند؛ اما نتوانستند دروازه تیم استراماچونی را باز کنند و جلوی شباب‌الاهلی هم تیم اماراتی در دقیقه‌۹۱ از شکست مقابل فولاد فرار کرد. آهال با قرار‌گرفتن در رده دوم لیگ ترکمنستان جواز حضور در لیگ قهرمانان را پیدا کرد. نکته جالب اینکه طبیعتا قهرمان این لیگ باید به لیگ قهرمانان می‌رسید؛ اما با توجه به آن‌که تنها‌تیم ترکمنستانی که مجوز حرفه‌ای برای حضور در ACL را گرفته بود، آهال بود، این تیم به‌جای قهرمان ترکمنستان، به لیگ قهرمانان رسید و آلتین راهی AFC CUP شد.

درباره آهال بد نیست به این نکته اشاره کنیم که تمام بازیکنان و همچنین سرمربی این تیم اهل ترکمنستان هستند و این تیم بازیکن خارجی ندارد. گفتنی است که شاگردان جواد نکونام در اندیشه جبران نتایج فصل گذشته خود هستند و امیدوارند بتوانند در دور برگشت رقابت‌ها هم با حفظ روند شکست‌ناپذیری خود از گروه سوم رقابت‌ها به مرحله حذفی صعود کنند؛ چرا‌که در فصل گذشته، سه بازی دور برگشت برای فولاد با شکست همراه شد و سرخ‌پوشان خوزستانی در صعود به مرحله حذفی ناکام ماندند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->